Saturday, October 12, 2013

untuk mak

mak tolong,

mak cepatlah sihat balik mak! sayulah hati ne tengok mak sakit. huhu baru beberapa hari lepas mak kena keracunan makanan lepas baik dari tu tiba-tiba mak kena demam campak pulak. ya allah teruk sangat demam campak yang mak kena ne sampai kaki tangan muka habis semua bengkak and naik bintik-bintik merah macam ruam tu and paling teruk bintik-bintik tu makin hari makin menjadi-jadi naik dekat badan mak. sian mak. huhu

tangan mak bengkak dan kasar lepas tu muka mulut mak sexy macam kila fairy. aku,kak mira and abah selalu gelakan mak bila tengok mulut mak. bila kami gelak mak pun turut gelak jugak. hehe sebab kami tak nak tengok mak muram sedih sebab tahan sakit tahan gatal dekat badan tu.huhu kalau tengok keadaan mak mesti sayu. sedih!

ada lagi berapa hari jer nak raya haji. tengok dari sakit mak nampaknya raya haji tahun ne tak ada lah nasi impit,kuah kacang,pulut dengan rendang tok. sebab chef dah sakit tak boleh nak masak tu semua dah. huhu dan raya haji tahun ne tak ada siapa pun balik. kak amy balik trolak,kak mira balik tandop, abang apit tak dapat cuti, adik raya kl dengan abang apit and abang azren pun tak taw lagi raya sini or raya seberang. so yang tinggal dekat rumah ne aku mak dan abah jer. so nak kata raya haji tu tak raya lah kowt rasanya?sebab apa pun tak ada. tak ada makanan raya tak ada orang nak sambut raya. hurrmm sedih!

paling sedih nanti pagi raya tak ada siapa nak teman abah pergi kubur. kalau lah allah tak bagi aku cuti aku pasti akan teman abah! dan aku taw abah mesti sedih pagi raya tu nanti sebab aku kenal abah sangat.sian abah huhu sedih!

raya haji tahun ne memang berkorban habis. aku harap sangat mak cepat sembuh nak mak masakan untuk aku bila hari-hari aku balik kerja. kalau mak sakit hari-hari aku dengan abah makan kedai. huhu tak suka lah lagi suka mak yang masak! huhu sebab dari kecik mak yang masakan untuk kami semua sebab kami jarang beli makanan dekat luar kalau nak makan apa-apa request jer dekat mak and mak mesti masak! huhu mak cepatlah sembuh! mak kena kuatkan diri tu lawan virus-virus tu semua. 

sedih tengok mak sakit macam ne. sakit tengok bila terpaksa tahan sakit tu. bila mak garu aku marah! tapi tak ada pilihan lain. mak baru habis sakit ne sakit lagi. ya allah, sihatkan mak dari segala penyakit yang kau berikan, kuatkan mak ya allah. mohon mak cepat baik macam dulu ya allah. aku sebagai anak hari-hari doakan untuk mak walaupun aku tak dapat nak sujud dekat sejadah tapi hari-hari aku panjatkan doa kepada-mu.

mak,kami ada boleh jaga mak even anak-anak mak yang lain jauh. kami jaga mak ya? mak cepat sehatlah ya! =') sayang mak!